Kansalaispuolue perusti Hämeen osaston

TIEDOTE

Kansalaispuolue perusti Hämeen osaston

Kansalaispuolue on päättänyt järjestäytyä alueellisesti vaalipiireittäin. Yhdestoista (11.) osasto perustettiin Hämeeseen Hämeenlinnassa 16.2.2018 pidetyssä kokouksessa.

Kansalaispuolueen Hämeen osaston perustamiskokouksessa Hämeenlinnassa oli paikalla Kansalaispuolueen puheenjohtaja Sami Kilpeläinen ja varapuheenjohtaja Piia Kattelus. Kokouksessa valittiin alueen yhteyshenkilöiksi asiantuntijajäsen Seppo Hauta-aho Hämeenlinnasta sekä Risto Suvanto ja Kimi Freeman Hämeenlinnasta, Tero Talvikunnas Lahdesta, Tiina Järnefält ja Mika Koivuniemi Riihimäeltä, Simo Toivanen Heinolasta ja Tapio Salminen Artjärveltä.

Koordinaattoriksi valittiin asiantuntijajäsen Seppo Hauta-aho Hämeenlinnasta ja vara-koordinaattoriksi Mika Koivuniemi Riihimäeltä sekä Tero Talvikunnas Lahdesta.
Lisää yhteyshenkilöitä nimetään vielä kevään aikana.

Kansalaispuolueen puheenjohtaja Sami Kilpeläinen kertoo puolueensa korostavan alueiden ja ihmisten tasa-arvoa sekä henkisiä, hengellisiä ja yhteisöllisiä arvoja vastakohtana materialistiselle maailmankuvalle. “Kansalaispuolueen päätavoite on eduskuntavaaleissa. Osallistumme maakuntavaaleihin, mikäli ne toteutuvat ja alueilta on kiinnostusta lähteä ehdokkaaksi”, painottaa Sami Kilpeläinen.

Varapuheenjohtaja Piia Kattelus kiitteli kokousta onnistuneeksi, koska sekä Kanta-Hämeen että Päijät-Hämeen alueilta osoitettiin jo tässä vaiheessa vahvaa kiinnostusta lähteä eduskuntavaaliehdokkaaksi.

Hämeen osaston perustamiskokouksessa Hämeenlinnassa puhutti erityisesti Kansalaispuolueen toimintamallin erilaisuus verrattuna perinteisiin puolueisiin; alueellisia osastoja ei tulla rekisteröimään, vaan ne perustetaan Kansalaispuolue rp:n puoluehallituksen alaisuuteen. Toimintamalli vapauttaa voimavarat itse tekemiseen ja yhteiskunnallisista asioista puhumiseen, koska pakottavaa järjestöbyrokratiaa ei ole.